Apie maisto papildus, rekomenduojamas jų paros normas, visavertę mitybą ir kitus svarbius dalykus

Tikriausiai ant kiekvienos maisto ar vitaminų pakuotės pastebėjote 3 raideles RPN. Šis trumpinys reiškia „rekomenduojama paros norma“, kitaip tariant – kiekis kapsulių, tablečių ar kito pavidalo papildų, kad gautume būtiną svarbių medžiagų, esančių tame papilde, dozę. Šį kiekį apskaičiavo medikai, dietologai, gydytojai ar kiti mitybos ekspertai. Vartojant tiek papildo, kiek rekomenduojama, galime išvengti svarbių medžiagų stygiaus, todėl papildai atlieka išties svarbų vaidmenį.

Kreditorius Palūkanos Didžiausia suma Paraiška
nuo 7% iki 10000,00 EUR
nuo 6,41% iki 10000,00 EUR
nuo 33,06% iki 75,00% iki 4000,00 EUR
nuo 39,19% iki 75,00% iki 3000,00 EUR
iki 75% iki 300,00 EUR
nuo 38,32% iki 75,00% iki 1000,00 EUR
nuo 48,87% iki 73,97% 3000,00 EUR
nuo 16.74% iki 36.37% 5000,00 EUR

Kas nutinka, kai organizmui ilgą laiką stinga tam tikrų medžiagų?

Kai organizmas ilgai negauna reikiamų medžiagų, pirmiausia kenčia mažosios ląstelės: jos ima prasčiau funkcionuoti, o galiausiai gali imti žūti. Pradėjus gerti papildus, po kurio laiko ląstelės atsistato ir vėl ima tinkamai funkcionuoti. Organizmas nenualinamas per vieną dieną, todėl ir trūkstamų medžiagų kiekį organizme atstatyti yra ganėtinai sunku. Šis procesas gali trukti nuo kelių savaičių net iki kelių mėnesių. Analogiškai, medžiagų stygius taip pat nepasijunta per dieną-dvi: netinkamai maitinantis, laikantis dietų, medžiagų trūkti ima mažiausiai po kelių savaičių ar mėnesių. Todėl labai svarbūs ne tik papildai, bet ir tinkama mityba. Sportuojantieji turėtų žinoti, kad jiems specialiai sukurti papildai sportui. Tinkamai maitintis žmonės mokosi visą gyvenimą. Reikia mokėti maistą derinti, įsigilinti į ekspertų nuomones, į tai, ką vaizduoja taisyklingos mitybos piramidės ir kt. Kiekvieną kartą, prieš valgydami tokius produktus, kaip, pavyzdžiui, spurga su kava, turime pagalvoti. Spurgą verčiau pakeisti javainiu ar obuoliu, kavą – sultimis ar jogurtu. Žinoma, kartais galima ir pasilepinti, tačiau nevisavertė mityba neturėtų tapti įpročiu.

Kam žalingiausias maisto medžiagų stygius?

Yra žmonių grupė, kuri maisto medžiagų stygiui yra išties jautri. Pirmiausia tai nėščios ir maitinančios moterys. Nėščiosios turėtų ypač žiūrėti, ką valgo, nes maisto medžiagų turi gauti ne tik pačios, bet aprūpinti ir vaisių. Negaudamas medžiagų vaisius gali gimti neišnešiotas, per mažo svorio, su įvairias sutrikimais ar net apsigimimais, priklausomai nuo to, kokių medžiagų stigo. Todėl šiandien kai kurie vitaminai ir maisto papildai yra skirti būtent nėščioms moterims. Žalingas maisto medžiagų stygius ir maitinančioms kūdikį moterims, tačiau tokiu atveju kenčia ne kūdikis, o moteris: mažylis iš pieno gauna visų medžiagų, o mamai jų nelieka. Todėl dažnai moterims ima negaluoti sveikata ir akivaizdžiai pasimato medžiagų stygiaus padariniai: trupa dantys, lūžinėja nagai, slenka plaukai, tokios moterys tampa išbalusios, jaučia nuovargį, silpnumą, jas kamuoja prasta nuotaika, kartais – ir depresija.

Ypač mityba turėtų rūpintis ir sportuojantys žmonės. Sportuojant, kaip žinia, daug prakaituojame, todėl netenkame mineralų, magnio. Šį stygių kompensuoti gali specialūs papildai sportui ir tinkamas maistas sportui. Beje, tiek maiste sportui, tiek papilduose yra ir ypač daug baltymų, kurie suteikia jėgų ir energijos. Šiek tiek mažiau sportuojantiems skirtuose papilduose yra angliavandenių. Iš mineralų gausiausia daugelyje papildų yra kalcio, kuris svarbus tvirtiems kaulams, minėtojo magnio, kuris padeda išvengti mėšlungio, B, C, D grupės vitaminų. Papildai sportui paprastai turi ir hialurono rūgšties, įvairių sulfatų, baltymo kolageno. Tinkamiausius papildus išsirinkti padėti gali asmeniniai treneriai ar gydytojai.

Maisto medžiagų stygių dažnai jaučia ir pagyvenę žmonės, kurių mityba yra nepilnavertė. Taip pat jautrūs vaikai, ypač tie, kurie gyvena nepasiturinčiose arba mažiau pasiturinčiose šeimose, studentai, dažnai valgantys bet ką ir bet kaip. Susirūpinti savo mityba turėtų ir rūkantys, alkoholio vartojantys žmonės, kadangi svaigalai trikdo gyvybiškai svarbių medžiagų įsisavinimą.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *